Op TalpaCreative.com, die maandag online ging, worden creatieve geesten
uitgedaagd hun concepten voor te leggen aan de Talpa Media Group.

De beste suggesties worden niet alleen beloond met 50.000 dollar, maar
ook nog eens daadwerkelijk uitgevoerd.

John de Mol lanceerde eerder al succesvolle programma’s als Big Brother, Fear
Factor en Deal or No Deal. Naar eigen zeggen is de basis van zijn filosofie
dat ieder mens een briljant idee kan hebben.

"Ik ben er van overtuigd dat er ergens iemand een geniaal idee
heeft voor een realityshow”, stelt De Mol. "Deze nieuwe website biedt
diegene de kans om in contact te komen met mensen die zijn idee tot uitvoer
kunnen brengen. Wij willen graag alle risico’s nemen die daarmee gepaard
gaan.”

Het team van De Mol beoordeelt alle inzendingen op haalbaarheid en
internationale potentie. De bedoeling is dat concepten die in productie
worden genomen eerst worden getest op de Nederlandse televisie.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl