- De meeste grote adverteerders geven geen geld meer uit aan X, blijkt uit data van marketingbureau Ebiquity.
- Ebiquity werkt met 70 van de 100 grootste adverteerders ter wereld. Slechts 2 daarvan hebben afgelopen maand op X geadverteerd.
- CEO Linda Yaccarino van X en Elon Musk stelden eerder dat 90 procent van de oude adverteerders weer actief is op het platform.
- Lees ook: Elon Musk overweegt Twitter uit de EU te halen om mogelijke problemen met de Europese Commissie te ontwijken
Een overgrote meerderheid van ’s werelds grootste adverteerders geeft geen geld meer uit aan socialmediaplatform X. Het voormalige Twitter werd afgelopen jaar overgenomen door techmiljardair Elon Musk.
Uit nieuwe data die marketingbureau Ebiquity exclusief aan Insider leverde, blijkt dat sprake is van een sterke daling van het aantal topadverteerders bij X.
Ebiquity, dat volgens mediaonderzoeksbureau Comvergence met 70 van de 100 grootste adverteerders werkt, zegt dat slechts twee van haar klanten advertenties op X had ingekocht in september. Vorig jaar september waren dat er nog 31, vlak voordat Musk Twitter overnam in oktober.