Samen bereiken ze méér dan 9 miljoen mensen alleen al op Instagram: fitnessinfluencers Kayla Itsines (6,9 miljoen volgers), yogi Sjana Elise Earp (1,3 miljoen) en #fitmom Kelsey Wells (800 duizend volgers).

Met deze aantallen hebben de ‘fitgirls’ goud in handen en delen nu hun kennis in de app SWEAT. Wie kan rekenen weet: dit gaat waarschijnlijk binnen no-time één van de bestverkochte betaalde apps van 2017 zijn.

Het brein achter de app is de vriend van Itsines: Tobi Pearce – winnaar van de Ernst and Young Entrepreneur of the Year award in 2015. 25-jarige Itsines transformeerde de afgelopen jaren van teenage Australische personal trainer tot aanvoerster van een wereldwijde ware fitnesshype – inclusief bijbehorende miljoenenbusiness mede-opgericht door haar partner. Volgens Forbes is ze de meest invloedrijke influencer op het gebied van gezondheid.

Fitnessapp

Het imperium bestaat op dit moment uit ebooks, fysieke bestsellers en een stadiontour door de Verenigde Staten die binnen een uur uitverkocht. De app ‘Sweat With Kayla’ is de meest gedownloade fitnessapp in de appstores van Google Play en iOS in 2016 en dit zorgde volgens App Annie voor een verkoopinkomst van 15,5 miljoen euro.

Ook in Nederland is de uit Adelaide afkomstige Itsines mateloos populair en kreeg ze het museumplein vol fans tijdens een fitnesssessie in samenwerking met het magazine Glamour. Vorige maand kwam haar Bikini Body Guide in boekvorm in het Nederlands uit bij Kosmos Uitgevers. Op dit moment zijn er zo’n tien miljoen foto’s geplaatst onder hashtags als #BBG en #BBGprogress.

kayla sweat app

En die populariteit kunnen ze waarschijnlijk vasthouden nu er een nieuwe app is. SWEAT, dat naast het Engels, Frans, Duits, Spaans, Mandarijns, Italiaans en Portugees, óók in het Nederland beschikbaar is.

SWEAT

SWEAT koppelt vrouwen wereldwijd aan elkaar terwijl ze sporten met de drie prestigieuze trainers. Deze bieden via de app hun eigen trainingsprogramma’s aan met in totaal 750+ oefeningen, voedingsplannen en 400+ recepten, zoals het BBG Stronger-programma van Itsines. De achterliggende gedachte is dat alle vrouwen flexibiliteit, afwisseling en support nodig hebben om hun eigen gezondheids- en fitnessdoelen te halen.

Pearce startte in 2016 online met SWEAT door middel van een blog en forum. Dit deed hij na het enorme succes dat het duo boekte met hun BBG-merk. Nadat ze zagen welk effect het trainingsprogramma had op vrouwen wereldwijd, wilden ze het voor meer mensen beschikbaar maken.

“Ik wilde een plek bieden waar een bredere gemeenschap van vrouwen met elkaar contact zoeken en hun reis delen. Ik was vastberaden om niet alleen een paar vrouwen op te leiden en kracht te geven, maar vrouwen van alle maten, vormen en voorkeuren om een gezond leven te leiden,” aldus Pearce.

LEES OOK: Dit zijn de bestverdienende influencers van 2017 volgens Forbes – óók de Brabantse Nikkie de Jager