Hoewel sommige luchtvaartmaatschappijen constant goede recensies krijgen, zullen een aantal maatschappijen in deze lijst je wellicht verbazen. Waaronder een verrassende Nederlandse.
De app AirHelp die passagiersbelangen behartigt en strijdt voor compensatie bij vertragingen heeft zijn Airline ranking 2017 bekend gemaakt, de vijfde sinds het bedrijf in 2015 begon met overzichten.
De ranglijst van AirHelp van 86 luchtvaartmaatschappijen is een van de meest veelomvattende in zijn soort en heeft de beoordelingscriteria opgesplitst in drie kerncategorieën:
Kwaliteit en service: AirHelp kijkt via Skytraxresearch.com in detail naar de kwaliteit van een luchtvaartmaatschappij zowel op de grond als in de lucht. Daaronder de service op de luchthaven, de lounge-faciliteiten, de stoelen, de maaltijden aan boord, het entertainmentprogramma, het comfort en het cabinepersoneel.
Punctualiteit: Het bedrijf heeft onderzocht hoeveel vluchten er in de periode december 2016 tot maart 2017 op tijd kwamen.
Afhandeling van claims: Hoe efficiënt de luchtvaartmaatschappij klachten en claims voor schadevergoeding afhandelt, hoe snel het antwoordt, hoe goed het interne afhandelingsproces is voor claims en hoe snel het geldige claims uitbetaalt.
Bekijk hieronder de 12 beste en meest punctuele luchtvaartmaatschappijen ter wereld, in aflopende volgorde.