Je informatie ordenen is een systematisch proces. Het overzicht kan snel verloren gaan wanneer dit niet goed werkt. Daar komt een CRM-systeem dan al snel om de hoek kijken.
Een CRM-systeem (Customer Relationship Management) helpt je bij het beheren van je klantgegevens. Inmiddels gaan we vaak zelfs nog een stap verder; door de digitalisering van onze omgeving kun je tegenwoordig overal je CRM mee naartoe nemen.
CRM-software vergelijken: dit zijn de beste oplossingen
Bij het kiezen van CRM-software begin je eerst met een goede checklist: wat heb je echt nodig? Praat met je salesmensen en werknemers over de processen in je bedrijf en hoe je in de praktijk met je klanten omgaat. Welke gegevens missen zij, wat wordt altijd gebruikt en waar heb je eigenlijk geen behoefte aan?
Updaten ze bijvoorbeeld contacten en leads wanneer ze thuiskomen van een afspraak? Hebben ze salesmeetings via Skype? Sturen ze mails vanaf hun telefoon?
Bepaal dus van tevoren de eisen en stel gerust een eenvoudige eisenlijst op. Zo kun je bepalen welke dingen je zeker wilt meenemen in je beslissing.
De tool helpt je dan om de eisen van je bedrijfsomgeving om te zetten in een duidelijke keuze. Selecteer wat jij nodig hebt en wat er voor jouw bedrijf belangrijk is.