Misschien zegt de naam Creative Group je niet meteen iets. Maar iedereen heeft wel een beeld bij het opwaarderen van tegoeden voor digitale merken zoals Spotify en iTunes.
Dat is big business, blijkt uit een forse investering van 22 miljoen euro die Creative Group heeft opgehaald. Het Nederlandse fintechbedrijf wil hiermee zijn internationale groei versterken.
“We zijn het officiële digitale verkoopkanaal van een aantal van de grootste merken ter wereld”, aldus topman Günther Vogelpoel van Creative Group woensdag in een persverklaring over de investering van 22 miljoen euro door het in Amsterdam gevestigde investeringsfonds Prime Ventures.
Eerder investeerde Prime Ventures onder meer in Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl.
De kennis en ervaring van Prime Ventures om bedrijven snel te laten groeien, is voor Creative Group “misschien nog meer waard dan het geld”, zegt topman Vogelpoel tegen Het Financieele Dagblad. Prime Ventures krijgt een minderheidsbelang in het bedrijf en levert een commissaris.
Via het platform Rapido biedt Creative Group digitale opwaarderingstegoeden van merken als iTunes, Google, Spotify en Playstation. Deze dienst draait in 13 landen en moet eind 2020 beschikbaar zijn in 30 landen. Daarnaast heeft het bedrijf een platform voor het opwaarderen van bel- en datategoeden (Recharge.com) dat beschikbaar is 130 landen.
In de afgelopen twee jaar is Creative Group gegroeid van 25 naar 100 medewerkers. Het bedrijf rekent dit jaar op een verkoopvolume van 200 miljoen euro.
Mede-oprichter Robin Weesie van Creative Group gaf afgelopen jaar tegenover Quote aan binnen vijf jaar op een omzet van 1 miljard euro te mikken.