- Coolcat keert begin volgend jaar terug in de winkelstraat met een pilotstore, aldus oprichter Roland Kahn.
- De nieuwe vestiging moet het kledingmerk, dat zich nu enkel richt op kinderen, meer onder de aandacht brengen.
- In eerste instantie gaat het om één locatie. “Maar het is heel simpel: je opent er één en is het een succes, dan open je er nog één”, aldus Kahn.
Coolcat keert terug in de winkelstraat. Begin volgend jaar moet er een pilotstore komen, aldus oprichter Roland Kahn tegen RetailTrends. Waar dat zal zijn, is nog onbekend.
Met de nieuwe vestiging hoopt Kahn het kledingmerk, dat zich vandaag de dag enkel richt op kinderen, meer onder de aandacht te brengen. “We hebben een paar locaties op het oog waarvan we denken dat ze veel traffic genereren”, aldus de oprichter.
Begin 2019 viel het doek voor toen kinder- en tienermodeketen Coolcat. Na een bestaan van 40 jaar besloot eigenaar Retail Beheer – dat grotendeels in handen is van de familie Kahn – om de 80 winkels te sluiten en de onderneming als webshop voort te zetten.
Lees ook: Winkels van CoolCat gaan toch dicht: honderden mensen verliezen waarschijnlijk hun baan
"Ik heb online onderschat", zei oprichter Roland Kahn destijds over het faillisement tegen De Ondernemer.
De online terugkeer als Coolcat Junior vond plaats in oktober 2019. "We verkopen via Kleertjes.com, via Wehkamp en via de eigen site. En dat loopt heel goed", zegt Kahn over dit nieuwe avontuur tegen RetailTrends.
Om het bereik van het kindermerk te vergroten, had Coolcat tijdelijke testhoekjes in twee winkels van zustermerk America Today. Dat bleek geen succes, omdat het niet om hetzelfde publiek ging, aldus de oprichter.
Waar het kindermerk wel tot z'n recht hoopt te komen, is in de nieuwe pilotstore. Het gaat in eerste instantie om één locatie. "Maar het is heel simpel: je opent er één en is het een succes, dan open je er nog één", aldus Kahn.
Meer retailnieuws? Lees ook deze stukken eens:
- Omzet winkeliers stijgt in juni met 6% ten opzichte van coronajaar 2020 – de omzet is ook hoger dan vóór de pandemie
- Wehkamp boekt na jaren verlies een nettowinst van €245.000 en neemt meteen kleertjes.com over
- De Bijenkorf staat naar verluidt in de etalage – de steenrijke eigenaars zouden er geen vertrouwen meer in hebben
- Action blijft een van de grote winnaars van de coronacrisis en ziet de waardering stijgen naar ruim €12 miljard
- Minder huurkorting voor winkeliers die zijn getroffen door de coronacrisis en ook online verkopen – dat laatste telt volgens de rechter namelijk ook mee als omzet