Het rommelt bij Ziggo, het nieuwe kabelbedrijf dat Casema, @Home en Multikabel
verving. Problemen met de e-mail en lange wachttijden bij de helpdesk. Maar
ook incorrecte telefoonfacturen en slechte hulp als er eindelijk een
helpdeskmedewerker wordt bereikt.
Niet bepaald de start die het bedrijf zelf had gewenst. Vooral omdat
bij de lancering met veel bombarie werd verkondigd dat juist
klanttevredenheid hoog in het vaandel staat. Ziggo kan zich met zijn
torenhoge schulden (5 miljard) een massale leegloop van klanten niet
veroorloven. De rente moet betaald worden.
De Consumentenbond is er nu ook nog eens bovenop gedoken. De klachtenclub
opent een aparte site waar Ziggo-klanten hun grieven kwijt kunnen.
"De Consumentenbond wil met het meldpunt inventariseren om welke
problemen het gaat en hoe groot deze zijn. Om Ziggo te bewegen snel orde op
zaken te stellen", aldus de bond.
Ondertussen gaat de campagne van Ziggo gewoon door. De totale kosten voor het
vervangen van de merken kost het bedrijf naar eigen schatting tussen de zes
en twaalf miljoen euro.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl