Citroën staat voor een forse koerswijziging in de modelpolitiek. Door het succes van de luxe en sportieven DS-modellen zal de C-reeks steeds meer de functie van budgetmerk gaan krijgen. De concept car E3 Essential, die op de autoshow van Frankfurt (IAA) wordt getoond, is daar een voorbode van.
De filosofie achter de Citroën E3 Essential is ‘puur, eenvoudig en slim’ en dat moet uiteindelijk de merkfilosofie van het C-gamma worden.
De E3 Essential krijgt designkenmerken van de C4 Picasso en de C-Cactus concept en zal straks in productie gaan met bestaande motoren. Bij de productie worden zo groot mogelijk carrosseriedelen gebruikt om de kosten laag te houden.
Ondanks de invloed van de boekhouders van PSA, zal de E3 Essential wel een redelijk luxueuze uitrusting hebben. Citroën ziet als concurrent voor de E3 Essential onder meer de Skoda Rapid.
Meer autonieuws op Carros.nl

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl