Christine le Duc heeft aan de Meent in Rotterdam zijn eerste flagshipstore op een A-locatie geopend. De winkel is voorzien van de nieuwe huisstijl van de erotiekketen, die openheid moet uitstralen.
Dat meldt Retailnews.nl.
Voorheen koos de keten voor zijn winkels voor B-locaties zodat klanten vrij anoniem hun aankopen konden doen. Met de A-locatie en vernieuwde winkelformule wil de retailer naar eigen zeggen de maatschappelijke taboes rond erotiek doorbreken.
Daarnaast richt Christine le Duc, dat 31 winkels in Nederland heeft, zich voortaan vooral op vrouwen. Naar eigen zeggen is 61 procent van het klantenbestand vrouw.
Verleiding en beleving
“Het nieuwe concept draait om verleiding en beleving”, aldus commercieel manager Deborah van Dijk. Klanten kunnen bijvoorbeeld de producten vasthouden en voelen hoe ze werken. “Daarnaast geven adviseuses hen persoonlijk advies.”
De nieuwe winkelformule moet de taboes in de maatschappij op dit onderwerp doorbreken. "Indien gewenst geeft de erotiekwinkel persoonlijk advies, aanbiedingen op maat en informatie over de behoeftes en de belevingswereld van de klant", aldus de retailer. Tevens worden in steeds meer filialen informatieavonden georganiseerd waar lokale GGD’ers, seksuologen en vrouwenartsen te gast zijn. Winkelpersoneel verwijst regelmatig door naar deze hulpverleners.
Pabo mikt ook op vrouwen
Christine le Duc is evenals erotiekketen Pabo onderdeel van Beate Uhse. Ook Pabo heeft een nieuw winkelconcept ontwikkeld, dat beter moet aansluiten bij vrouwelijke consumenten. Dat was een noodzakelijke ommezwaai, zei directeur category management Audrey van Ham vorig jaar in het magazine RetailTrends.
Moederconcern Beate Uhse had het vijf jaar geleden moeilijk, omdat de omzet uit dvd's door de opkomst van streamingvideo razendsnel terugliep. Daarnaast vond er een enorme verschuiving in omzet plaats van mannen naar vrouwen. Waar voorheen mannen goed waren voor zeventig procent van de omzet, geldt dat nu voor vrouwen. "We beseffen dat onze toekomst bij hen ligt", aldus Van Ham.
Lees ook op Retailnews.nl
Wehkamp heeft 'minst slechte' modewebshop van Europa
Wat heeft prijsoorlog supermarkten ons gebracht: eenheidsworst?
Plasterk houdt vast aan scheiding horeca en winkel: alcoholverkoop apart
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl