Duizend Chinese consumenten die kortingsbonnen voor McDonald’s hebben
aangeschaft via Gaopeng, een joint ventrure van de Amerikaanse kortingensite
Groupon en het Chinese Tencent, vinden bij de fastfoodketen de hond in de
pot.

De bonnen, aangeschaft voor 25 yuan met een geclaimde waarde van 46 yuan (5,30
euro), zijn nep zegt McDonald’s. Dat schrijft The
Shanghai Daily
dinsdag.

Genept
Het is niet de eerste keer dat Gaopeng negatief in het nieuws komt. Eerder
werden via de site al valse merkhorloges ’tegen hoge kortingen’ aan de man
gebracht.

Sites met het businessmodel van Groupon, waarbij producten tegen hoge
kortingen worden verkocht op voorwaarde dat een bepaald aantal klanten
gehaald wordt, zijn heel populair in China. Tegelijkertijd raken ze ook vaak
in de problemen door de verkoop van nep-producten en diensten.

Gaopeng moest in augustus 350 mensen ontslaan omdat de zaken toch niet zo goed
liepen als verwacht.

Lees ook:

Groupon botst op Chinese muur

Koers Groupon schiet 30 procent omhoog

Groupon geeft zichzelf waarde van 13 miljard

Duitse broers schatrijk door klonen Groupon, eBay en
Facebook

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl