Starbucks heeft een nieuwe partner gevonden om muziek te promoten. Maandag maakte de koffieketen bekend een samenwerking te zijn aangegaan met Spotify, de abonneedienst voor streaming muziek.
Dat meldt de New York Times. Spotify zal speellijsten gaan samenstellen voor Starbucks-filialen. Spotify wordt ook onderdeel van de Starbucks-app, die volgens het bedrijf door 16 miljoen mensen in de VS wordt gebruikt.
Klanten en het personeel kunnen liedjes uitkiezen die in de winkels worden gedraaid. Zo’n 150.000 Starbucks-medewerkers krijgen een gratis abonnement op Spotify (kost normaal 10 dollar per maand).
“De barista wordt echt een soort dj zo”, zei Spotify-topman Daniel Ek. “Door Spotify’s streaming platform van wereldklasse te verbinden aan het digitale ecosysteem van onze wereldklassefilialen, vinden we de manier waarop onze miljoenen klanten wereldwijd muziek ontdekken opnieuw uit”, liet Starbucks-directeur Howard Schultz weten in een verklaring.
De aankondiging komt nadat Starbucks twee maanden geleden is gestopt met de verkoop van cd’s in zijn winkels. Spotify kan de promotie in Starbucks-winkels goed gebruiken: komende maand lanceert Apple naar verwachting zijn eigen streaming muziekdienst.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl