Hoewel we ons dat in Nederland nog maar nauwelijks kunnen voorstellen, staat het boeken van reizen via internet nog maar in de kinderschoenen. Daar kan Booking.com als geen ander van profiteren en dat maakt moederbedrijf Booking Holdings interessant voor beleggers.
Tot die conclusie komt directeur Martine Hafkamp van Fintessa Vermogensbeheer in een column op beurssite finanzen.nl.
Wereldwijd wordt slechts 30 procent van de reizen via internet geboekt. Dit zal de komende jaren veranderen naar niet alleen het boeken van reizen en hotels, maar ook voor het huren van auto’s en het reserveren in restaurants.
Bovendien zoeken toeristen steeds meer een authentieke en gepersonaliseerde ervaring: ‘living like a local’. Op deze snelgroeiende markt kruipt Booking.com volgens beleggingsstrateeg Hafkamp steeds meer de kant op van verhuurplatform Airbnb.
Natuurlijk blijft het aandeel Booking Holdings wel gevoelig voor schommelingen van de economie. Dat is ook terug te zien in de beweging van het aandeel op de korte termijn. Booking is daarom vooral een investering voor “de meer offensieve belegger”, aldus Hafkamp.