De Duitse autofabrikant BMW heeft de winst in het tweede kwartaal met meer dan een kwart opgevoerd, vooral dankzij een sterke vraag naar modellen als de X5 en X6 SUV’s en de luxe sedan 5-serie.
Dat maakte ’s werelds grootste producent van luxeauto’s dinsdag bekend.
Het bedrijfsresultaat kwam in de afgelopen driemaandsperiode uit op 2,6 miljard euro, 26 procent meer vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder en boven de verwachtingen van analisten. De omzet groeide met 1,8 procent tot 19,9 miljard euro.
De maker van BMW, Mini en Rolls-Royce auto’s verkocht in de eerste helft van dit jaar totaal 1,03 miljoen voertuigen, een groei van 6,9 procent.
Voor heel 2014 mikt BMW op de verkoop van meer dan 2 miljoen auto’s. Het concern handhaaft de verwachting dat de winst voor belasting dit jaar “aanzienlijk” hoger uitpakt vergeleken met 2013.
Lees ook
De SUV is terug, en dat is goed nieuws voor Toyota
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl