BlackBerry richt zijn energie de komende tijd vooral op het laten groeien van de omzet. Dat zei topman John Chen vrijdag bij de presentatie van de kwartaalresultaten van het Canadese bedrijf.

BlackBerry zag de omzet vorig kwartaal nog flink dalen, tot 739 miljoen dollar (602 miljoen euro). Een jaar eerder kwamen de opbrengsten uit op 1,2 miljard dollar.

Het bedrijf boekte in het eind november afgesloten derde kwartaal een nettoverlies van 148 miljoen dollar. Zonder eenmalige herstructureringslasten was er wel een winst, van 6 miljoen dollar.

BlackBerry was in het verleden zeer succesvol met zijn smartphones met een volledig toetsenbord. De laatste jaren verloor het bedrijf echter zwaar terrein door de opkomst van Apple's iPhone en de Galaxy van Samsung.

Onder leiding van Chen richt BlackBerry zich nu vooral op de zakelijke markt, het beveiligen van data en op software die het gebruik van smartphones veiliger maakt.

Lees ook

Dit is het nieuwe BlackBerry: telefoons als bijzaak

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl