Dat meldt een woordvoerder van De Bijenkorf aan Z24.

"De afdeling loopt niet meer zo goed als vroeger, en in de loop van de
jaren is er steeds meer overlap gekomen tussen het assortiment in de winkel
en op de Chill Out."

Start Chill Out
In de jaren negentig opende de Bijenkorf de eerste Chill Out afdelingen,
bedoeld voor een veel jonger en hipper publiek dan waar het warenhuis zich
normaal op richtte. Op de afdelingen waren naast kleding ook gadgets,
drankjes en accessoires te koop.

"Het assortiment dat eerder alleen in de Chill Out te koop was, ligt nu
meer en meer tussen het reguliere assortiment. Zo heeft de Bijenkorf
inmiddels een aparte gadgetafdeling. Bovendien is het onderscheid tussen
kleding die in de Chill Out te koop is en die op de afdeling jonge heren- en
damesmode ook zo goed als weg", vertelt de woordvoerder.

De Chill Out afdelingen zijn langzaam uit de fillialen van de Bijenkorf
verdwenen. Het warenhuis sloot in 2009 de afdelingen in Eindhoven,
Maastricht, Amstelveen en Enschede. Inmiddels zijn er nog maar vier Chill
Out afdelingen open.

Assortiment Maffe Marathon
In het assortiment van de Maffe Marathon, die loopt vanaf dinsdagavond 30
maart, zitten nog wel een aantal Chill Out aanbiedingen. Maar deze zullen
dan ook vooral nog online te koop zijn.

De spullen die nu op de Chill Out afdelingen liggen, zijn de laatste. Er
worden geen nieuwe artikelen ingekocht.

Lees ook:

Uitverkoop als marketingtruc

Gouden iPhone bij Bijenkorf in de schappen

De geheimen achter stuntverkopen

Geen seksartikelen meer bij Bijenkorf

Vechten bij Bijenkorf is voorbij

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl