- De Efteling is voor de tweede keer op rij het best scorende Nederlandse merk op Instagram en TikTok, blijkt uit onderzoek van Somention waar Adformatie over bericht.
- Op twee en drie staan respectievelijk The Ocean Cleanup en Bol.com.
- De ranglijst is samengesteld op basis van het aantal volgers en de ‘engagement rate’.
De content van de Efteling scoort van de Nederlandse merken het best op Instagram en TikTok. Het Instagram-account van het attractiepark in Kaatsheuvel groeide vorig jaar ruim 10 procent, wat neerkomt op bijna 34.000 volgers.
Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van het Rotterdamse social media-bureau Somention, waar marketingvakblad Adformatie over bericht. Het is de tweede keer op rij dat de Efteling de ranglijst aanvoert. Deze wordt samengesteld op basis van het aantal volgers en de ‘engagement rate‘ (het aantal likes, comments en shares).
Op nummer twee staat The Ocean Cleanup. Het door Boyan Slat opgezette project om het enorme plastic eiland tussen Hawaï en Californië op te ruimen, wist 220.600 volgers erbij te krijgen. Een groei van 33,59 procent.
De top drie wordt afgemaakt door Bol.com. De webwinkel kreeg er 14.100 volgers bij met leuke inhakers, grappen en ‘Gerda van accounting’.