Dat meldde het bedrijf donderdag bij de presentatie van de jaarcijfers over
2010.

Het Duitse bedrijf zette zijn zenders in de Benelux en Scandinavië eind vorig
jaar in de etalage. Het gaf op dat moment aan dat de groep zeker niet
helemaal wordt verkocht, maar dat delen bij een interessant bod van de hand
worden gedaan. De uitkomst van dat proces ligt volgens het concern momenteel
nog volledig open.

Interesse De Mol
Mediamagnaat John de Mol heeft al interesse getoond in de SBS-zenders in
Nederland en België. Daarvoor zou hij eventueel een samenwerkingsverband
willen aangaan met Telegraaf Media Groep (TMG). Dat bedrijf, dat 6 procent
van ProsiebenSat1 bezit, liet begin februari weten interesse te hebben in
SBS Nederland.

ProsiebenSat1 kreeg de zenders drie jaar geleden in handen na een fusie met de
Luxemburgse groep SBS Broadcasting. Sindsdien heeft het concern in meer dan
tien landen televisiezenders.

Het Duitse mediabedrijf heeft een goed jaar achter de rug. Het wist de
nettowinst in 2010 te verdubbelen tot 312,7 miljoen euro. De omzet steeg met
bijna 9 procent tot 3 miljard euro. Vooral op de Duitse markt namen de
inkomsten uit advertenties sterk toe. Het concern verwacht dat de inkomsten
dit jaar verder stijgen.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl