- Grote merken hebben Hollywood ontdekt als manier om consumenten te bereiken die gewone advertenties mijden.
- Mattel boekte groot succes met de film ‘Barbie’. Merken als Nike en REI financieren ook films en tv-programma’s.
- Grote merken zoeken nog wel naar betere manieren om de impact te meten van deze vorm van marketing.
- Lees ook: 42 details die je mogelijk hebt gemist in ‘Barbie’
Grote filmstudio’s in de VS zijn aan het bezuinigen zijn en filmproducties zijn stil komen te liggen door stakingen van scriptschrijvers. Hollywood kan echter rekenen op enige financiële steun doordat grote merken zich op de filmindustrie hebben gestort.
Meerdere grote merken hebben de laatste tijd films en tv-programma’s gefinancierd. “Barbie” van Mattel is het uitgelezen voorbeeld van hoe films een groot publiek kunnen trekken en een indirect marketinginstrument zijn voor een bedrijf, in dit geval de maker van de bekende pop.
Mattel gaf regisseur Greta Gerwig naar verluidt veel vrijheid bij het vertellen van het verhaal van Barbie en het enorme succes van de film moedigt mogelijk andere merken aan om op vergelijkbare manier aan storytelling te doen.