Dat meldde vrijdag de financiële vergelijkingssite Independer, die het
afgelopen jaar 140.000 bezoekers op zijn site hun huidige autoverzekeraar
liet beoordelen.

Verzekeraars die rechtstreeks met hun klanten communiceren scoren gemiddeld
een 7,5. Bedrijven die via een tussenpersoon werken krijgen een 7,2. Vooral
het aspect ‘klaarstaan voor de klant’ scoort hoger bij ‘directe’
verzekeraars met een beoordeling van 7,5, terwijl verzekeraars met
tussenpersonen hierop een 7,1 scoren.

ZLM
Als beste autoverzekeraar komt met een 8,2 ZLM uit de peiling. Maar dat is een
verzekeraar waar alleen automobilisten uit Noord-Brabant en Zeeland zich
kunnen aanmelden. Van de landelijke verzekeraars scoren FBTO en Interpolis
het hoogst met beide een 7,8.

Het zwakst wordt Budgio (6,7) beoordeeld. Nieuwkomers Allsecur (7,4) en Ditzo
(7,3) scoren rond het gemiddelde. Klanten beoordeelden hun verzekeraars op
de aspecten klaarstaan voor de klant, beloften nakomen en schadeafhandeling.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl