Heldere informatie is nog steeds een probleem bij het huren van een auto in het buitenland.
Omdat er nog steeds veel problemen zijn bij het huren van een auto in het buitenland is de Consumentenbond naar de toezichthouder Autoriteit Consument en Markt gestapt. Vooral bij bemiddelaars en lokale verhuurbedrijven gaat het niet goed.
De verhuurbedrijven beloofden vorig jaar op verzoek van de Europese Commissie beterschap. Vooral de prijzen moesten transparanter en de informatie over verzekeringen moest duidelijker. Maar nog steeds is weinig van verbeteringen te zien, zegt de bond.
Huurvoorwaarden, verzekeringen
Belangrijke informatie over huurvoorwaarden, verzekeringen, aansprakelijkheid en eigen risico is vaak in het Engels. Ook over de afrekening van brandstof ontstaan nog vaak problemen. Soms worden huurauto’s aangeboden tegen stuntprijzen, terwijl de uiteindelijke prijs door verplichte brandstofkosten en verzekeringen veel hoger is.
Een ander valkuil is dat de huurder vaak bij thuiskomst verrast worden met creditcardafschrijvingen voor brandstof of schade. Vaak is die schade niet veroorzaakt door de huurder, maar die het autoverhuurbedrijf hem wel in de schoenen schuift.
Lees ook dit artikel op Z24: Zo voorkom je nare verrassing met verzekering bij auto huren in buitenland.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl