- De ANWB heeft deze week zijn eerste Volkswagen ID.Buzz in ontvangst genomen. In totaal heeft het dertig exemplaren besteld.
- De elektrische busjes zijn volledig aangepast voor de pechdienst, waardoor hij zo’n 600 kilo zwaarder is dan het reguliere model.
- Naast de ID.Buzz heeft de ANWB ook 110 exemplaren van de ID.4 besteld. Daarvan rijden er al een aantal rond in Nederland.
- Lees ook: Dit onderschatte probleem remt de Europese groei van laadpalen voor elektrische auto’s: bureaucratie door ontbreken van uniforme standaard
Op maandag presenteerde de ANWB de allereerste Volkswagen ID.Buzz Cargo Wegenwacht-editie. Het is de eerste van 30 volledig elektrische bussen die de pechdienst in gaat zetten op de Nederlandse wegen.
De levering van de 30 busjes is onderdeel van de plannen van de ANWB om voor 2025 de uitstoot van de gehele vloot met een kwart te verlagen in vergelijking met 2019. In 2030 moet het hele bedrijf emissievrij zijn.
De ID.Buzz is volledig aangepast voor de ANWB door ModiForce, een dochteronderneming van VW-importeur PON. Hij is speciaal gericht op het uit de brand helpen van elektrische pechauto’s.
Wat de Volkswagen ID.Buzz Cargo Wegenwacht-editie speciaal maakt? Dat zie je hieronder.