Fastfoodketen McDonald’s test twee nieuwe varianten op de klassieke Big Mac en analisten zijn er enthousiast over.

’s Werelds bekendste fastfoodketen McDonald’s is momenteel in 130 restaurants in de Verenigde Staten maar liefst twee nieuwe varianten op de Big Mac aan het testen. Het gaat om een kleinere variant, de ‘Mac Jr.’ en een grotere versie, de ‘Grand Mac’.

Analisten van de Japanse financieel dienstverlener Nomura zijn erg te spreken over de pogingen tot vernieuwing van McDonald’s, schrijft de financiële nieuwssite MarketWatch.

De Japanse analisten vinden de tests een “teken van de bereidheid van McDonald’s om niet langer ‘heilige huisjes’ op het menukaart te hebben”.

Frietjes erbij

Als het aan Nomura ligt, wordt ook het heilige huisje van de McDonald’s-frietjes omver gestoten. In bijvoorbeeld Australië serveert de fastfoodketen bijvoorbeeld al andere soorten frietjes. Dat zou Nomura ook graag in de VS zo zien.

McDonald's test in Amerika al langer met lokale varianten op het menu. In Boston stonden er bijvoorbeeld kreeftrolletjes op het menu en in New York mozarellasticks.

Voor beleggers is er overigens weinig reden tot klagen over het aandeel McDonald's. Dat steeg in de afgelopen twaalf maanden 35 procent, tegen een mager plusje van 0,2 procent voor de brede S&P 500-index.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl