Lieke Kroft, adviseur Compensation & Benefits: “We zijn vrij ver met Het
Nieuwe Werken. Daarnaast willen we onze mobiliteit vergroenen. De
NS-Business Card past prima bij deze doelstellingen.”

Waarom is het belangrijk een aantrekkelijke werkgever te zijn?
“Als werkgever concurreren we met andere bedrijven om talentvolle medewerkers
aan ons te binden. Daarom investeren we in goede arbeidsvoorwaarden. Maar
dan moet je wel weten wat mensen goede arbeidsvoorwaarden vinden”, begint
Kroft. “Uit onderzoek kwam naar voren dat medewerkers de behoefte hebben om
slimmer en efficiënter te werken ten gunste van een goede work/life balance.
Daar spelen we dan ook op in. We zijn al vrij ver met Het Nieuwe Werken door
medewerkers te faciliteren om thuis en op meerdere Essent locaties te kunnen
werken. Bovendien geeft ons programma ‘@nders werken’ onze mensen de
mogelijkheid om hun werk optimaal in te richten waarbij flexibiliteit voorop
staat. Zodat privé en werk nog beter aansluiten.”

Hoe draagt NS bij aan Essents reputatie van aantrekkelijke werkgever?
Kroft: “NS heeft met de NS-Business Card een goed product in handen. Het
biedt de flexibiliteit die onze medewerkers wensen. Want die willen zelf
bepalen waar ze werken en hoe ze reizen. Met de trein en/of met een van de
aanvullende diensten als OV-fiets, NS-scooter of (Trein)taxi. En of ze
gebruik willen maken van bijvoorbeeld Q-Park P+R terreinen. Wat ook het
vermelden waard is: het treinvervoer gaat per 1e klas. Bij Essent gaan we
van dertien locaties terug naar vijf vestigingen, verspreid over het land.
Dankzij een treinrit in de 1e klas komen ze uitgerust aan en hebben ze ook
nog de mogelijkheid om onderweg geconcentreerd te werken.”

Wat voor voordelen biedt het reizen per trein aan Essent?
“We hadden altijd Jaartrajectabonnementen en die zijn ideaal als je dagelijks
op een traject reist. Nu komen we in de situatie, dat er flexibeler gereisd
gaat worden. Niet per se op hetzelfde traject. Het voordeel van de
NS-Business Card is dat je alleen betaalt wat je daadwerkelijk reist.
Hoeveel we precies besparen, moet nog blijken. Daar heb ik in deze fase nog
geen goed zicht op”, vertelt Kroft.
“Verder hebben we natuurlijk het voordeel dat we dankzij de flexibiliteit van
de NS-Business Card aantrekkelijk blijven als werkgever. En de trein helpt
ons om onze mobiliteit te vergroenen. Allemaal redenen om het gebruik van de
trein en het openbaar vervoer bij onze medewerkers te promoten. Ik vind dat
NS de NS-Business Card zeker verder door moet ontwikkelen. Er zijn vast nog
meer mogelijkheden. Maar tot nu toe is Essent heel tevreden met dit product!”

Meer informatie over de NS-Business Card vind je hier

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl