- Acht vernieuwde Nederlandse ALDI-winkels met in totaal zo’n 8.000 vierkante meter aan vloeroppervlak openen vrijdag de deuren.
- De nieuwe winkelformule onderscheidt zich onder meer doordat de versafdeling met groente, fruit, vlees en vis vooraan in de supermarkt is geplaatst.
- Albert Heijn voerde enkele jaren geleden een vergelijkbaar vers-offensief door.
- Lees ook: Bonje bij families van wereldberoemde Duitse bedrijven: van Aldi en Adidas tot Dr. Oetker
Wie bij de Albert Heijn binnenstapt, is doorgaans gewend te beginnen met de versafdeling voor groente en fruit. Discounter ALDI zet nu stappen in dezelfde richting.
Acht Nederlandse ALDI-winkels met in totaal zo’n 8.000 vierkante meter aan vloeroppervlak openen vrijdag de deuren met een vernieuwde winkelformule, zo maakte de Duitse discounter vrijdag bekend.
ALDI erkent dat het “voor een supermarkt en voor de klant vanzelfsprekend” klinkt om te beginnen met de versafdeling, maar benadrukt ook dat het positioneren van aardappelen, groenten en fruit, alsmede vlees en vis, bij binnenkomst van de winkel voor ALDI een “volgende logische stap is” om in de behoeften van de klant te voorzien.
CEO Jan Oostvogels van ALDI Nederland geeft in een persverklaring aan dat het verplaatsen van groenten, fruit en andere versgroepen naar het begin van de winkel de afgelopen maanden uitgebreid is getest in diverse filialen. “Klanten reageerden enthousiast.”
De acht ALDI-winkels met de vernieuwde indeling openen vrijdag in Apeldoorn, Dordrecht, Eersel, Genemuiden, Hoogezand, Scherpenzeel, Valkenburg en Wezep.
CEO Marit van Egmond van Albert Heijn startte in 2019 een vergelijkbaar offensief met 10 procent tot 15 procent meer ruimte voor verse producten.