Goedkope producten bij Albert Heijn heten voortaan ‘prijsfavoriet’. Dat nieuwe label vervangt het ‘goedkoopje’.
Volgens de supermarktketen zijn prijsfavorieten producten die ‘goede kwaliteit combineren met een altijd lage prijs’. Het gaat om ruim duizend uiteenlopende producten, zoals AH Pindakaas, rode paprika, ijsthee van AH Basic en melk van de Zaanse Hoeve, schrijft RetailNews.
De prijsfavorieten zijn te herkennen aan een blauw duimpje, dat erg lijkt op de like-knop op Facebook. Maar het zijn 148 producten minder dan de ‘goedkoopjes’ van vorige week, ontdekte supermarktvergelijker SuperScanner. Zo zijn onder meer komkommer, bloemkool en AH Basic Cola niet omgedoopt tot ‘prijsfavoriet’.
In de nieuwe bonusfolder belooft Albert Heijn wel dat er dagelijks meer prijsfavorieten bij zullen komen. Prijsfavorieten verschillen van tijdelijke bonusaanbiedingen doordat het om een permanent lagere prijs gaat. Bonusproducten blijven herkenbaar aan hun oranje kleur.
Concurrent Plus kondigde onlangs het label 'laagblijvers' aan, bestaand uit een opvallend paars logo, voor producten met een vaste lage prijs. Daarbij gaat het alleen om groente en fruit.
Lees meer:
- Aldi en Lidl zijn qua budgetmerken even duur als Albert Heijn
- Avocado’s zijn gezond en lekker, maar zorgen ook voor veel milieuschade
- Albert Heijn probeert een van de grootste pluspunten van Picnic aan te vallen
- Aldi heeft twee winkels in een nieuw, luxer jasje gestoken – zo ziet dat eruit
- Wijn van Aldi en Lidl is goedkoop, maar toch lekker – zo krijgen ze dat voor elkaar