Albert Heijn start met de verkoop van zogeheten ‘buitenbeentjes’, producten die er anders uitzien dan gewoonlijk, maar die verder van dezelfde kwaliteit zijn, hetzelfde smaken en net zo vers zijn.
De winkel van AH XL op het Amsterdamse Gelderlandplein heeft de primeur met dit buitenbeentjesschap. De proef duurt vier weken, zo meldt Retailtnews.nl.
Het is niet de eerste keer dat de grootgrutter buitenbeentjes verkoopt. Vier laar geleden verkocht AH pakketten met “lelijke groenten en fruit” en afgelopen najaar werd soep van buitenbeentjes gelanceerd. Dat was een samenwerkingsverband tussen AH en de Verspillingsfabriek in Veghel die soep produceert uit groenten die in vorm en/of kleur afwijken en niet in het reguliere schap belanden, maar die doorgedraaid worden.
De AH XL op het Gelderlandplein geldt een beetje als proeflaboratorium voor nieuwe initiatieven die in geval van succes uitgerold worden naar andere winkels.
Vorig jaar werden producten van jonge merken aangeboden in het ‘startupschap’, werd er het eerste vegan koelschap getest alsmede een pop-up restaurant op de winkelvloer. Dat is weer eens wat anders dan het gebruikelijke kopje koffie.