Is het een foutje van Albert Heijn of een slimme marketingstunt?
Bij de Appie liggen deze week bijzondere kerstballen in de winkel in de vorm van groente, fruit en ander voedsel.
Er is eentje van een aardbei, wortel, ui, boontje, appel en ananas. En ook een hamburger, een hotdog en een hamster in kerstpakje.
Ze kosten 3 tot 4 euro per stuk. Best prijzig, want voor hetzelfde bedrag kun je bij de Action je hele boom vol hangen met ballen. Maar ze zijn natuurlijk überschattig.
Twee kerstballen springen eruit vanwege hun dubbelzinnige karakter. Die van de gepelde banaan ligt voor de hand – hoeveel duidelijker wil je een seksuele verwijzing nog hebben?
Maar de echte hit lijkt de aubergine, de paarse groente die in het kuise emoji-tijdperk definitief zijn onschuld verloor.
Linda-redacteur Rianne Meijer had er maandag een barre tocht door de sneeuw voor over om de aubergine-kerstbal te bemachtigen:
Half uur voor door de sneeuw geploegd. Totaly worth it. pic.twitter.com/qWNGkUwz5d
— Rianne Meijer (@globalistaa) 10 december 2017
Fantastisch. Ik wil de aubergine. Dan hang ik hem voor het raam bij de voordeur. Kunnen de buren ons 'de homo's van die aubergine' noemen.
— alex (@hoagendorn) 10 december 2017
Sylvia Witteman heeft de aubergine ook in huis, maar de tweet die ze de wereld instuurde is net zo dubieus als de kerstbal zelf:
The most wonderful time of the year. pic.twitter.com/jvaVShynH1
— Sylvia Witteman (@sylviawitteman) 10 december 2017
Het is niet voor het eerst dat Albert Heijn onderdeel is van een seksgrap. In oktober deelde de supermarkt in de Allerhande receptentips voor een avondje 'Netflix & Chill'. Dat is ook wel een code om iemand uit te nodigen voor een avondje seks.
De 'blunder' in de Allerhande leverde Albert Heijn destijds veel media-aandacht op - en dat was misschien juist het plan.
Ook de aubergine kan een slimme marketingstunt zijn. Business Insider heeft gebeld met de persafdeling van Albert Heijn en wacht nog op reactie.