Albert Heijn gaat kijken of het een vrijblijvende Belgische gedragscode over de wijze waarop winkelbedrijven zakendoen met agrariërs kan onderschrijven.

Dat zei algemeen manager Corné Mulders van AH België donderdag na een gesprek met de Vlaamse minister-president Kris Peeters.

Prijsdruk neemt toe

De afgelopen weken klaagden Vlaamse landbouworganisaties dat door de komst van Albert Heijn de prijsdruk fors is toegenomen. Daarop nodigde Peeters de supermarktketen uit voor een gesprek. Mulder benadrukte dat het uitgangspunt van het bedrijf is ,,dat alle schakels in de keten een goede boterham kunnen verdienen.”

Wat precies het verschil is tussen de Vlaamse gedragscode en een Europese code waar Albert Heijn al zijn handtekening onder heeft gezet, kon Mulders nog niet zeggen. ,,Ik heb beloofd er serieus naar te kijken en er ergens in de komende tijd op terug te komen”, zei hij.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl