- De CEO’s van grote mediabureaus willen de financiële wereld graag overtuigen van hun expertise op het gebied van kunstmatig intelligentie.
- Tijdens de presentaties van kwartaalcijfers in de afgelopen weken legden ze uit hoe artificial intelligence de productiviteit kan verhogen.
- Ze wezen daarbij ook op recente door AI ondersteunde reclamecampagnes en samenwerkingen.
- Lees ook: Gaat de AI-race niet een beetje te snel?
De media- en reclamebranche heeft de afgelopen weken z’n uiterste best gedaan financiële analisten ervan te overtuigen dat mediabureaus niet alleen bovenop de grote AI-hype zit, maar al jaren gebruik maken van kunstmatige intelligentie.
Dankzij ChatGPT van softwarestartup OpenAI brak generatieve artificiële intelligentie afgelopen november door bij het grote publiek. Mediabureaus zeggen al veel langer gebruik te maken van artificial intelligence voor reclamecampagnes om specifieke doelgroepen te bereiken, de productietijd korter te maken en grote hoeveelheden data te analyseren.
Tijdens de presentatie van de cijfers over het eerste kwartaal van 2023 spraken topbestuurders van de grootste mediaureaus ter wereld over recente AI-projecten voor klanten en speciale afdelingen voor kunstmatige intelligentie.