- Techreuzen Meta en Google zien een opleving van hun reclame-inkomsten.
- Dit terwijl de prijzen per advertentie hard dalen door nieuwe reclamemogelijkheden als Reels en Shorts.
- Insider heeft gegevens verzameld van grote marketeers en reclamebureaus die de prijzen van advertenties bij Big Tech-bedrijven in de gaten houden.
- Lees ook: CEO’s van grote mediabureaus leggen uit hoe kunstmatige intelligentie de reclamewereld verandert
Na een aantal moeilijke kwartalen zitten de reclame-inkomsten van techreuzen Google en Meta weer in de lift, maar ze hebben zoveel nieuwe advertentiemogelijkheden geïntroduceerd dat de prijzen per advertentie dalen.
Hoewel de prijzen voor een advertentie in het tweede kwartaal altijd lager liggen, omdat adverteerders zich voorbereiden op de feestmaanden in het vierde kwartaal, is de daling opmerkelijk na de sterke stijging in 2021.
Insider heeft gegevens verzameld van grote marketeers en reclamebureaus die de prijzen van advertenties bij Big Tech-bedrijven in de gaten houden. Daarbij is gekeken naar uiteenlopende budgetten en soorten adverteerders.