- Adverteerders zijn zuinig met hun uitgaven aan het WK in Qatar
- In de weken voorafgaand aan het toernooi in Qatar werd ruim zes keer minder besteed aan reclame dan in aanloop naar het EK 2021, meldt marketingplatform Adformatie.
- De grootste adverteerders in Nederland zijn FIFA-sponsors Hyundai en Coca-Cola.
- Lees ook: Alles draait om geld tijdens het WK in Qatar: 5 waanzinnige weetjes die je niet mag missen
Het WK in Qatar is een bron van ophef. Het mag dan ook geen verrassing heten dat bedrijven dit jaar minder happig zijn om hun naam te verbinden aan het voetbaltoernooi.
De Nederlandse advertentiebudgetten reflecteren die terughoudendheid. In de weken voorafgaand aan het WK in Qatar werd ruim zes keer minder besteed aan reclame dan in aanloop naar het EK 2021, meldt marketing- en mediaplatform Adformatie. Toen ging het om 51 miljoen euro. Nu slechts 8 miljoen euro.
De grootste adverteerders zijn FIFA-sponsors Hyundai en Coca-Cola. Zij gaven dit jaar respectievelijk 1,5 miljoen en 1,2 miljoen euro uit aan het WK. In de top-5 staan verder: Mediamarkt (1,1 miljoen euro), Albert Heijn (0,8 miljoen euro) en de webwinkel Koopjedeal.nl (0,6 miljoen euro).