- Fintechbedrijf Buckaroo neemt gefaseerd de afhandeling van pintransacties van mkb-klanten van ABN AMRO over, als onderdeel van een exclusieve samenwerking.
- Die samenwerking moet voordelen opleveren voor zowel (online) winkeliers als consumenten, stellen de bank en het betaalbedrijf.
- ABN AMRO en Buckaroo zeggen allebei meer mkb’ers als klant te willen werven.
- Lees ook: Buckaroo fuseert met betaalautomatenbedrijf SEPAY
Grootbank ABN AMRO heeft een overeenkomst gesloten met fintechbedrijf Buckaroo om laatstgenoemde verantwoordelijk te maken voor de afhandeling van betalingen waar kleinere MKB-klanten, zoals winkeliers, mee te maken hebben.
De bank en het betaalbedrijf gaan een exclusieve samenwerking aan die honderdduizenden winkeliers en webwinkels direct toegang moet geven tot een uitgebreider scala aan betaaldiensten.
Het Nederlandse Buckaroo levert betaaldiensten aan naar eigen zeggen meer dan dertigduizend grootzakelijke en mkb-klanten. Als onderdeel van de samenwerking neemt het betaalbedrijf gefaseerd de pintransacties van ABN AMRO-klanten over.
Meer betaalmogelijkheden voor MKB-klanten van ABN AMRO
Winkeliers en webwinkels krijgen door die verschuiving van afhandeling toegang tot meer financiële diensten om klanten te laten betalen. Dat kunnen betaalmethoden zijn, zoals uitbreidingen op de bekende pinterminal, creditcard, PayPal, Apple Pay en Klarna.
Buckaroo stelt daarnaast dat (online) winkeliers hun betaalmanieren kunnen optimaliseren met technische integratiemogelijkheden met online platforms als Magento en Shopware. Het betaalbedrijf biedt ook ondersteuning aan met abonnementen en debiteurenbeheer.
Consumenten kunnen dankzij die optimalisaties eenvoudiger in de winkel of online betalen, zo stellen ABN AMRO en Buckaroo.
Beide bedrijven spreken de gezamenlijke ambitie uit om hun klantportefeuille in het mkb en grootzakelijke sector de komende jaren verder uit te breiden.