Zakelijk vloggen kan veel voor een bedrijf opleveren. Het behoort momenteel tot één van de trends op het gebied van content marketing.

Maar hoe zorg je ervoor dat jouw vlog succesvol wordt ontvangen door je doelgroep? In deze blog leggen we uit wat de do’s en don’ts zijn bij zakelijk vloggen, zodat je goed voorbereid aan de slag kunt.

Invalshoek

Als je bezig wilt gaan met zakelijk vloggen, is het belangrijk dat je van tevoren bedenkt wat je aan de kijker wilt laten zien. Welke boodschap wil je overbrengen? En wat wil mijn kijker graag weten?

Voor zakelijk vloggen is het van belang dat een vlog niet te lang duurt. Als een vlog te lang duurt, haakt de kijker af en wordt de boodschap dus niet overgebracht.

Heb je veel beeldmateriaal? Dan raden we je aan om naderhand te monteren en om alleen de hoogtepunten te laten zien. Let er wel op dat de montage er goed uitziet, want het moet natuurlijk wel professioneel ogen.

Regelmaat

Maak van vloggen een gewoonte. Als je eenmaal begint met vloggen, dan moet je dit ook met regelmaat doen. Gooi dus niet het bijltje er na een paar keer bij neer, maar post één keer in de zoveel tijd een vlog. Op deze manier vergaar je een (groot) publiek en zijn er volgers die ook uitkijken naar een nieuwe video.

Persoonlijk

Misschien wel de belangrijkste tip van het zakelijk vloggen: houd het persoonlijk. De valkuil bij vloggen is dat veel mensen vaak zo zakelijk mogelijk willen overkomen. Dit wordt echter al gauw als ‘saai’ ervaren; niet veel mensen kijken dan de video af. Spreek de kijker dus aan op een persoonlijke manier, alsof hij of zij tegenover je zit. Het moet toegankelijk zijn.

Passie en enthousiasme

Vertel je verhaal met passie en enthousiasme: dit werkt aanstekelijk op de kijker. Hij of zij wil weten wat je nog meer te vertellen hebt. Let daarbij altijd goed op je lichaamshouding: een relaxte houding zorgt ervoor dat je niet te stijfjes overkomt op beeld. Daarnaast raden we je aan om voor een locatie te kiezen die past bij het onderwerp.

Meer tips?

Zakelijk vloggen is de trend van 2018 en is een belangrijk onderdeel van jouw online marketingstrategie. Het is dé manier om je te onderscheiden en om online nog meer bekendheid te creëren.

Wil je graag ook meer online succes? Internetmarketing bij Traffic Today helpt je hierbij. Neem dus een kijkje op de website van dit online marketingbureau en maak vrijblijvend een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.