Werken in de cloud biedt ondernemers flexibiliteit en kostenbesparingen. Maar op het internet circuleert veel tegenstrijdige informatie over de voor-en nadelen. Dat geldt ook voor een overstap naar Office 365. Daarom hebben wij 3 mythes over Office 365 op een rijtje gezet en vertellen we wat de feiten zijn.
Mythe 1: Office 365 is simpelweg de Office-programma’s in de cloud en ik kan het alleen online gebruiken.
Feit: Office 365 biedt veel meer dan alleen de Office-programma’s en is zowel on- als offline te gebruiken. Zo kan je met Office 365 Premium per gebruiker de vertrouwde Office-programma’s als Word, Excel en PowerPoint op maar liefst 5 computers (pc en Mac), 5 tablets en 5 smartphones installeren, in plaats van op slechts 1 pc of Mac.
Bovendien wordt het geleverd als een dienst waardoor je altijd kosteloos de laatste updates en versies krijgt. Daarnaast krijg je 1 Terabyte aan veilige cloudopslag tot je beschikking voor het opslaan en delen van bestanden. Ook kan je gebruikmaken van Exchange Online voor je zakelijke e-mail. Hiermee kan je een eigen e-mailadres instellen ([email protected]) met een postvak van 50 GB.
Mythe 2: E-mail wordt er niet makkelijker op in de cloud
Feit: Wanneer je je zakelijke e-mail naar de cloud verplaatst kun je erop vertrouwen dat de experts die de software maakten, zorgen voor het ingewikkelde onderhoud. Jij houdt zelf de controle over de functies die je wel of niet wil gebruiken.
Nog een voordeel: omdat je geen tijd meer kwijt bent aan onderhoud, houd je meer tijd over voor je klanten.
Mythe 3: Je moet meteen alles naar de cloud verplaatsen
Feit: Het is helemaal niet nodig om meteen alles naar de cloud te verplaatsen. Veel bedrijven gaan stap voor stap over naar de cloud. Je kunt bijvoorbeeld beginnen door eerst je bestanden naar de cloud te verplaatsen, bijvoorbeeld omdat je huidige database verouderd is of vol zit.
Vervolgens kan je rustig bedenken wat je daarna naar de cloud wilt verplaatsen.
Meer weten over Office 365 bij KPN? Ga naar www.kpn.com/office365