- Netflix wordt gezien als een winnaar in de felle concurrentiestrijd tussen streamingdiensten, maar gaat nu een nieuwe fase in.
- De dominante streamingdienst krijgt in 2024 met enorme concurrentie te maken op de advertentiemarkt.
- Daarnaast zien analisten nog twee andere grote uitdagingen voor Netflix.
- Lees ook: Netflix zet minder zwaar in op eigen filmproducties: series lijken beter middel om abonnees vast te houden
Financiële analisten hebben Netflix uitgeroepen tot winnaar in de felle strijd tussen streamingdiensten. Maar de vraag is hoelang Netflix die titel kan behouden, nu de streamingdienst een nieuwe fase in gaat.
Sinds Netflix in 2022 het aantal abonnees zag dalen, veranderde de streamingdienst drastisch van koers. Netflix besloot keihard in te grijpen op het wachtwoorddelen, introduceerde een goedkoper abonnement met advertenties en stapte in de wereld van videogames om verder te groeien.
Dit alles terwijl het gigantische aanbod aan series en films van de streamingdienst ervoor zorgde dat Netflix zijn koppositie kon vasthouden tijdens de stakingen in Hollywood. Netflix eindigde het jaar met bijna 250 miljoen abonnees wereldwijd, veel meer dan de 150 miljoen van Disney+.