De tiener, Matthew Robson, kreeg als opdracht om het mediagebruik van zijn
leeftijdgenoten in kaart te brengen.
Zijn studie bleek "een van de duidelijkste en tot nadenken aanzettende
verzameling inzichten die we ooit hebben gezien. Dus we besloten het rapport
te publiceren", citeert Financial
Times Edward Hill-Wood, de manager van een team media-analisten bij
Morgan Stanley.
Analisten bij zakenbanken schrijven studies van bedrijven en markten voor hun
klanten.
De reacties op Robsons rapport waren overweldigend. Morgan Stanley werd plat
gebeld en gemaild met reacties van fondsbeheerders en topbestuurders. Het
onderzoek genereerde vijf tot zes keer meer respons dan normaal.
Geen gebruik Twitter
Matthew Robson schreef dat zijn leeftijdgenoten géén gebruik maken van
Twitter. Advertenties, ook die online, vinden ze irritant en meestal
irrelevant. Ze communiceren onderling meer via games dan via de telefoon.
Tijd en geld spenderen ze vooral aan de bioscoop, concerten en
video-spelletjes.
Robson was vernietigend over kranten: hij kende geen enkele tiener die
regelmatig een krant las omdat ze, in de woorden van Robson, niet
lastiggevallen willen worden door pagina's en pagina's aan tekst, als ze ook
samenvattingen online en op televisie kunnen vinden.
Andere jonge carrièremakers:
Tiener
start winkel in Porsche zonnebrillen
Brits
meisje (15) runt varkensboerderij
'Slaapstudent'
verdient goud als pokeraar in Las Vegas
Jochie
succesvol met chocoladefabriek
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl