De beste bedrijven ontstaan uit frustratie van de oprichter. Denk bijvoorbeeld
aan de Senz-paraplu, ontworpen door een Delftse student die ontdekte dat
bestaande paraplu’s slecht bestand zijn tegen het Nederlandse klimaat, dat
wil zeggen én sterke wind, én regen.
Trek die redenering door en het sociale netwerk van de 12-jarige Zach Marks
uit Melbourne Beach in Florida, maakt kans groot te worden. Marks wil graag
op Facebook, maar mag dat niet omdat de grens bij 13 jaar ligt. Hij werd tot
twee keer toe van het sociale netwerk verwijderd vanwege zijn leeftijd, zo
schrijft Entrepreneur.com.
Met 2500 euro van zijn oudere broer begon Marks dan maar zijn eigen netwerk Grom
Social voor jongeren tot 17 jaar. Met 7000 leden eind december is hij
nog ver verwijderd van de 1 miljard gebruikers van Facebook, maar wie weet?
Als lokkertje biedt Marks gratis educatieve informatie en huiswerkhulp.
Lees ook:
voor zieke vader
Kruidvateigenaar
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl